ارسال هوایی محصولات کشاورزی

لیست مطالب

ارسال هوایی محصولات کشاورزی یکی از خدمات ارزشمند شرکت آسمان کارگو ایرانیان است. می‌دانید چرا؟

محصولات کشاورزی یکی از مزیت های صادراتی ایران می‌باشد و به لحاظ اهمیت در تازه ماندن فریت و ارسال هوایی محصولات کشاورزی بهترین گزینه در راستای صادرات این مرسولات است.
فریت هوایی محصولات کشاورزی همچون برنج، خرما، پسته، زعفران، مرکبات و … به نقاطی همچون اروپا، کانادا و کشور های حوزه خلیج فارس به عنوان بازار هدف توسط بسیاری از تجار و تولید کننده‌های ایرانی انجام می‌شود.
شرکت آسمان کارگو ایرانیان افتخار دارد که در طی سالیان متمادی در این راستا در کنار صادر کنندگان محترم قرار داشته است.

مراحل ارسال هوایی محصولات کشاورزی

  • بسته‌بندی محصولات بطوریکه در حین ارسال دچار آسیب نشود،
  • حمل به فرودگاه امام خمینی،
  • امور گمرکی،
  • تکمیل مدارک لازم،
  • صدور بارنامه و ارسال.

مدارک مورد نیاز جهت فریت هوایی محصولات کشاورزی

یکی از مراحلی که شما در زمان ارسال هوایی محصولات کشاورزی به سایر کشورها باید بدانید اینست که چه مدارکی را باید حتما تکمیل کنید.

  • مجوز های صادراتی لازم
  • گواهی‌های مورد نیاز از مبدا و مقصد
  • تاییدیه‌های وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت

مجوز های لازم جهت فریت محصولات کشاورزی

جابجایی محصولات کشاورزی به یک کشور دیگر نیازمند مجوزهایی است که باید از مراجعی همچون وزارت جهاد کشاورزی اخذ شود. لازم است توجه داشته باشید محصول کشاورزی در لیست اقلام ممنوع صادراتی نباشد و همچنین قوانین کشور مقصد در مورد مرسوله مورد بررسی قرار گیرد.

قوانین کشورهای مقصد در ارسال انواع مختلف محصولات کشاورزی

پیش از انتقال هوایی محصولات کشاورزی باید به این نکته توجه داشت که قوانین مرتبط با ورود این محصولات به کشورهای مقصد به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا احیانا ممنوعیتی به لحاظ صادرات محصول مورد نظر وجود نداشته باشد. در صورتی که این امر به درستی مورد بررسی قرار نگیرد، میتواند منجر به بروز خسارت برای صادر کننده گردد.

ارسال هوایی محصولات کشاورزی آسمان کارگو ایرانیان

فناوری و نوآوری در ارسال محصولات کشاورزی

یکی دیگر از نکاتی که به می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند، بررسی روش‌های نوینی که برای بهبود فرآیند ارسال محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری و نوآوری در ارسال محصولات کشاورزی به طور گسترده‌ای بهبودهای قابل توجهی در زنجیره تأمین و توزیع این محصولات ایجاد کرده است. این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به شکل‌های مختلفی در سراسر زنجیره تأمین محصولات کشاورزی اعمال می‌شوند، از بسته‌بندی تا حمل و نقل، و حتی در فرآیند زراعت و باغبانی. در زیر، به برخی از این فناوری‌ها و نوآوری‌ها اشاره می‌شود:

  • بسته‌بندی هوشمند:

استفاده از فناوری‌های بسته‌بندی هوشمند می‌تواند به افزایش عمر مفید محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات در زمان حمل و نقل کمک کند. این فناوری‌ها شامل مواد بسته‌بندی فعال و هوشمند، برچسب‌های ردیابی با فناوری RFID یا بارکد، و حتی سیستم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و کنترل شرایط محیطی بسته‌بندی می‌شود.

  • فناوری‌های حمل و نقل مدرن:

استفاده از فناوری‌های نوین در وسایل حمل و نقل می‌تواند به کاهش زمان و هزینه‌های حمل و نقل کمک کند. این شامل استفاده از سیستم‌های ردیابی GPS برای پیگیری مسیر حمل و نقل، استفاده از وسایل حمل و نقل با تکنولوژی‌های انرژی کمتر و دوستدار محیط زیست، و حتی استفاده از روبات‌ها و درون‌خطی‌های هوایی برای حمل و نقل خودکار محصولات در زمینه‌های بزرگ می‌شود.

  • پیشرفت در زمینه مانیتورینگ و کنترل محیطی:

استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ و کنترل محیطی می‌تواند به بهبود شرایط نگهداری و حمل و نقل محصولات کشاورزی کمک کند. این فناوری‌ها شامل سنسورهای هوشمند برای اندازه‌گیری شرایط محیطی مانند دما و رطوبت، سیستم‌های اتوماسیون برای کنترل شرایط محیطی در وسایل حمل و نقل، و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و جلوگیری از مشکلات احتمالی در زمان حمل و نقل می‌شود.

  • فناوری‌های مدیریت زنجیره تأمین:

استفاده از نرم‌افزارها و سیستم‌های مدیریت زنجیره تأمین (SCM) می‌تواند به بهبود مدیریت و هماهنگی بین مخازن، حمل و نقل، و نقاط فروش کمک کند. این شامل استفاده از سیستم‌های ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) و CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان)، سیستم‌های تحلیل داده، و سیستم‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیندهای زنجیره تأمین می‌شود.

این فناوری‌ها و نوآوری‌ها در کل می‌توانند به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و امنیت محصولات، و کاهش تأثیرات محیطی مرتبط با زنجیره تأمین محصولات کشاورزی کمک کنند.

ارسال هوایی محصولات کشاورزی

ارسال بار به تمام نقاط دنیا

بصورت

هوایی و دریایی