شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف

شرایط-ورود-حیوان-خانگی-در-کشورهای-مختلف-آسمان-کارگو-ایرانیان

فهرست مطالب

آشنایی با شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف یکی از مهمترین نکات سفر است. هر مسافر یا مهاجری که واجد این شرایط هست باید از آن اطلاع داشته باشد. همانطور که در مقاله قبلی گفتیم برای هر کشوری خروج و ورود حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین آنها قوانین مشخص و سختی را برای همگان اعمال می‌کنند تا از وقوع هزینه‌های به مراتب بیشتر در آینده جلوگیری کنند.

چرا نیاز هست از شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف مطلع باشیم؟

بسیاری از انسان‌ها، به حیوانات خانگی خود وابستگی زیادی دارند. بنابراین می‌خواهند که در پروسه مهاجرت و اقامت و یا حتی مسافرت کوتاه مدت خود، این موجودات دوست داشتنی را با خود همراه کنند. اما ورود حیوان خانگی به کشورهای مختلف، شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد و هر فردی نمی‌تواند بدون آگاهی حیوان خانگی خود را به کشور دیگری بفرستد.

عدم اگاهی از قوانین، ممکن است شرایطی را برای حیوان خانگی رقم بزند که باعث افسردگی او و در ادامه باعث آسیب‌های روحی به صاحب آن حیوان شود.

شرایط ورود حیوان خانگی-آسمان کارگو ایرانیان2

چه حیواناتی را می‌توان به کشورهای دیگر وارد کرد؟

شما می توانید حیوانات خانگی از جمله از جمله سگ، گربه، خرگوش، پرندگان زینتی و… را با هواپیما به سایر کشورها ارسال کنید. سایر حیوانات را مانند گوسفند، گاو، اسب و… را باید از طریق کارگو جابجا کرد. البته می توان از طریق هوایی جابجا کرد اما از نظر اقتصادی ممکن است به صرفه نباشد. از طرفی حیوانات خانگی را هم می‌شود با فریت یا کارگو جابجا کرد. اما این کاملا بستگی به شرایط صاحب حیوان و زمان بندی و مقررات هوایی ایرلاین و قوانین کشور مقصد دارد.

یک نکته بسیار مهم این است که ارسال یکسری از حیوانات از طریق هواپیما ممنوع است. مثلا جابجایی خزندگان و دوزیستان از طریق هواپیما ممنوع است. همچنین ورود و خروج پرندگان اهلی مانند مرغ و خروس هم از طریق ارسال هوایی ممنوعیت دارد. اگر حیوان شما در خطر انقراض قرار گرفته باشد، تنها با داشتن تاییدیه از اداره محیط زیست می‌توانید اقدام به ارسال آن کنید.

چه مدارکی در زمان ورود حیوان خانگی به کشورهای مختلف نیاز است؟

همانطور که در مقاله جداگانه اشاره کردیم که برای خروج حیوان خانگی از کشور چه مدارکی نیاز است، برای ورود به کشور مقصد هم مدارک خاص خود را باید همراه داشته باشید.

  • پاسپورت صاحب حیوان خانگی (اصل و کپی)
  • پاسپورت خود حیوان خانگی (اصل و کپی)
  • گواهی سلامت حیوان خانگی
  • دفترچه بهداشتی حیوان(اصل و کپی)
  • گواهی واکسیناسیون
  • کارت میکروچیپ
  • تست خون اندازه گیری آنتی‌بادی هاری

و در نهایت همراه داشتن فیش مبالغ واریزی جهت ترخیص و ورود حیوان خانگی شما به آن کشور از ملزومات این فرآیند است.

شرایط-ورود-حیوان-خانگی-در-کشورهای-مختلف-آسمان کارگو ایرانیان22

شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف: کانادا

اگر قصد دارید با حیوان خانگی خود به کشور کانادا سفر کنید یا قصد دارید حیوانی را به این کشور وارد کنید، می‌بایستی مدارک مناسب در مرز همراه داشته باشید. اگر برای این کار آماده نباشید، قطعا با تاخیر بسیار زیادی در مرز مواجه خواهید شد. حتی این امکان وجود دارد که  اجازه ورود حیوان خانگی شما به خاک کشور کانادا را ندهند.

این همه سختگیری به خاطر اینست که کانادا برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های حیوانی و برای محافظت از مردم، گیاهان و حیوانات خود، الزامات وارداتی خاصی دارد.

اگر حیوانی که وارد کانادا می‌شود شرایط واردات را نداشته باشد، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) پیگیری می‌کند و معمولاً دستور می‌دهد حیوان از کانادا خارج شود.

CFIA همچنین ممکن است اقدامات اجرایی متناسب با جدیت عدم انطباق مانند نامه‌های عدم انطباق، مجازات های مالی اداری (AMPs) و احتمالاً پیگرد قانونی را دنبال کند.

آیا برای ورود حیوان خانگی به کانادا شرایط واکسیناسیون وجود دارد؟

جواب این سوال بله است. شرایط واکسیناسیون برای ورود حیوانات خانگی به کانادا وجود دارد. سگ ها و گربه‌های بالای سه ماه باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون هاری داشته باشند. واکسیناسیون باید حداقل 30 روز قبل از ورود به کانادا انجام شود و حیوان باید گواهی معتبر واکسیناسیون هاری داشته باشد. واکسیناسیون‌های دیگری ممکن است توصیه شود، اما طبق قانون الزامی نیست.

مراحل درخواست وارد کردن حیوان خانگی به کانادا چگونه است؟

برای وارد کردن حیوان خانگی به کانادا، در مرحله اول باید از آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) مجوز دریافت کنید. شما می‌توانید بصورت آنلاین، درخواست مجوز را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که باید اطلاعاتی در مورد سابقه واکسیناسیون و وضعیت سلامت حیوان خانگی خود ارائه دهید. همچنین ممکن است نیاز به ارائه گواهی سلامت دامپزشکی داشته باشید.

آیا برای وارد کردن حیوان خانگی به کانادا به یک دوره قرنطینه نیاز است؟

یکی از شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف، قرنطینه کردن حیوان است. اما تا به امروز در بیشتر موارد، برای وارد کردن حیوان خانگی به کانادا نیازی به یک دوره قرنطینه نیست. اما این در صورتی است که شما تمام پروتکل‌های امنیتی و بهداشتی را با سلامت سپری کرده باشید. در غیر اینصورت یک دوره قرنطینه برای حیوان خانگی شما لازم می‌شود. دوره های قرنطینه می‌تواند تا شش ماه طول بکشد و هزینه‌های قرنطینه به عهده صاحب حیوان خانگی است.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر حتما سایت آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا CFIA را مطالعه کنید.

ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور -آسمان کارگو ایرانیان234

شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف: انگلستان

شما می‌توانید گربه، سگ و یا حتی موش خانگی خود را به راحتی وارد کشور اگلستان کنید به شرط آنکه:

  • میکروچیپ داشته باشد.
  • داشتن پاسپورت حیوان خانگی
  • گواهی سلامت به منظور واکسینه شدن در برابر هاری
  • اگر از کشوری سفر می‌کنید که در فهرست نیست، حتما به برگه آزمایش خون نیز نیاز دارید.
  • شما باید از یک مسیر تایید شده استفاده کنید. یعنی باید بدانید کدام مراکز و کدام برگه‌ها قابل اعتبار و ارزشمند در سطح بین المللی و مخصوصا مورد مقبول کشور مقصد است.
  • اگر قصد فروش یا انتقال مالکیت حیوان خانگی خود را ندارید، باید در همان ابتدا یک اظهارنامه تکمیل کنید.
  • طبق تجربه، سگ‌ها نیز معمولاً باید برگه درمان کرم نواری داشته باشند.

اگر از این قوانین پیروی نکنید، حیوان خانگی شما ممکن است تا 4 ماه در قرنطینه قرار گیرد. مدت زمانی که حداقل از لحاظ روحی و عاطفی، صدمات جدی به حیوان خانگی شما وارد خواهد شد. از طرفی در صورت جریمه و یا قرنطینه شدن، تمامی هزینه‌ها بر عهده صاحب حیوان خانگی خواهد بود.

شرایط ورود حیوان خانگی در کشورهای مختلف: فرانسه

کشورهای اروپایی همواره از پر رفت و آمدترین مقاصد برای ایرانیان بوده‌اند. کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که مسافرین زیادی به آنجا سفر می‌کنند و آشنایی با شرایط ورود حیوان خانگی به این کشور، یکی از دغدغه‌های شما را کمتر می‌کند. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب هر کدام از موارد را بررسی کنیم.

  • انتقال از طریق همراه مسافر و کارگو

در مرحله اول اینکه باید بدانیم امکان و اجازه ورود حیوان خانگی به این کشور توسط مسافر و یا شرکت‌های کارگو وجود دارد.

  • میکروچیپ

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نکاتی که شما بایستی توجه کنید اینست که حیوان خانگی شما میکروچیپی داشته باشد که طبق استانداردهای کشور فرانسه است. در واقع بدون داشتن میکروچیپ هیچ کدام از مدارک شما اعتبار نخواهد داشت.

  • واکسیناسیون کامل

سلامت هر حیوانی در زمان ورود به یک کشور (به عنوان یکی از شرایط ورود حیوان خانگی)، یک مساله کاملا سیاسی و استراتژیک محسوب می‌شود. طبق قوانین فرانسه برای ورود حیوانات خانگی، سگ ها و گربه ها باید واکسیناسیون کامل و آپدیت داشته باشند. نباید بیش از یکسال از آخرین واکسن‌های ویروسی گذشته باشد.

  • آزمایش تیتر هاری

از آزمایشات کلیدی و مهم دیگر به انجام آزمایش هاری و تیتر هاری می‌توان اشاره کرد. با توجه به برنامه های کنترل هاری در اروپا، علاوه بر واکسیناسیون منظم هاری، آزمایش تیتر هاری هم در قوانین بردن حیوانات خانگی به فرانسه وجود داد.

از موارد مهم در اینباره مورد تایید بودن آزمایشگاهی که نمونه به آن ارسال می‌شود، تکنیک انجام آزمایش، صحت موارد قید شده در برگه ریپورت آزمایش تیتر هاری و گذشت ۳ ماه از این آزمایش برای اخذ سایر مجوزات است.

  • درمان ضد انگلی

یکی از شرایط ورود حیوان خانگی شما به خاک کشور فرانسه بدون قرنطینه، ارایه مستندات درمان ضد انگلی طبق استاندارد اروپا است. تاریخ ، متد درمان و داروی استفاده شده از مواردی است که استاندارد بودنشان طبق قوانین فرانسه بعد از ورود حیوانات خانگی به آن کشور به دقت چک می‌شود.

  • مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی فرانسه

طبیعتا هر کشوری یکسری فرم و مراحل بروکراسی دارد که شما بایستی ان فرم‌ها و جداول مربوطه را با دقت تکمیل و ارائه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله در:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسال بار به کانادا

بصورت

دریایــی

نوشته‌های پر بازدید

دریافت آخرین اخبار

در خبرنامه شرکت آسمان کارگو ایرانیان عضو شوید

خبرنامه‌ای بدون هرزنامه، که فقط شامل آخرین اخبار، خدمات جدید، مقالات و بروزرسانی‌ها می باشد.

بیشتر بدانید

مطالب دیگر ...

هزینه ارسال بار به کانادا-آسمان کارگو ایرانیان
مقالات
تیم مدیریت

هزینه ارسال بار به کانادا

هزینه ارسال بار به کانادا یکی از بزرگترین دغدغه‌های مسافران در کشور ما هست. کلا موضوع ارسال بار یک فرآیند مهم و موشکافانه است که

ادامه مطلب »